تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا تحلیل قبلی همچنان به قوت خود باقی است و پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۱۰۲٫۹۶ دلار/ بشکه کاهش یابد که این هدف را بررسی امواج الیوت و کف تونل نزولی تایید کرده است. 

همانطور که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید قیمت نفت خام به زیر سطح حمایت ۱۰۵٫۳۹ ( بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از افزایش ۹۲٫۶۷ – پایین ترین سطح روز ۲۴ ژوئن – به ۱۰۹٫۳۲ ) کاهش یافته است و هیچ مانع دیگری در برابر ریزش قیمت وجود ندارد تا اینکه قیمت به حمایت بعدی یعنی سطح ۱۰۲٫۹۶ ( خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) برسد.

کاملا به وضوح مشخص است که قیمت نفت خام از سطح ۱۰۹٫۳۲ در یک تونل نزولی در نوسان بوده است که ضلع پایینی این تونل حتی هدف های پایین تری از سطح ۱۰۲٫۹۶ را مشخص می سازد. بررسی امواج الیوت نشان می دهد که ما هم اکنون در موج نزولی ۳ – ۳ قرار داریم که می تواند در این موج کاهشی براحتی قیمت نفت خام را تا سطح ۱۰۱ ( بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی ) پایین بیاورد.

لازم به ذکر است که سطح مقاومت بر روی نرخ ۱۰۵٫۳۹ قرار دارد و تنها به شرط شکسته شدن این سطح موجب اصلاح و برگشت قیمت تا نرخهای زیر ۱۰۸ دلار/ بشکه می شود.

 نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز قیمت نفت برنت دریای شمال بیشتر متمایل به کاهش است و برای امروز انتظار داریم که قیمت آن تا سطح ۱۰۵٫۸۸ دلار/ بشکه کاهش یابد که این هدف را بررسی دو الگوی سر و شانه و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

در نمودار زیر می بینیم که قیمت نفت برنت براحتی به زیر سطح حمایت ۱۰۷٫۳۵ کاهش یافته است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از افزایش ۹۹٫۶۷ ( پایین ترین سطح روز ۲۴ ژوئن ) به ۱۰۹٫۷۲ قرار داشت.

هر چند قیمت فعلا در اطراف این سطح حمایت در منطقه خنثی بین سطوح  ۱۰۶٫۲۵ و ۱۰۷٫۸۵ در نوسان است اما پیش بینی می کنیم که دیر یا زود سرانجام به سطح ۱۰۵٫۸۸ کاهش یابد که این هدف بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی قرار گرفته است.

در حقیقت یکی از دلایل اصلی که عمده توجهات را به کاهش قیمت نفت برنت معطوف کرده است ایجاد دو الگوی سر و شانه می باشد که در نمودار زیر تایید شده اند که هر دو این الگو هدفهای زیر ۱۰۴٫۷۰ ( بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی ) را برای قیمت نفت برنت نشانه گرفته اند.

در حرکت صعودی تنها نفوذ قیمت به بالای سطح ۱۰۸ موجب تکمیل موج اول برگشتی از روند نزولی خواهد شد که می تواند به تقویت و اصلاح قیمت نفت برنت به سطح ۱۰۹٫۲۰ دلار/ بشکه بیانجامد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت