تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام آمریکا و برنت دریای شمال

در نمودار نفت خام آمریکا همانطور که ملاحظه می فرماید ، قیمت آن با سطح مقاومت ۹۷٫۰۵ دلار/ بشکه مواجه است و  برای استمرار روند صعودی به سطح ۹۹٫۱۹ می بایست حتما سطح ۹۷٫۱۷ ( بالاترین سطح روز دوشنبه ) کاملا شکسته شود که آن وقت می توان نسبت به گسترش موج (c) به سوی سطح ۹۹٫۱۹ ( سطح فیب ۱۰۰ درصدی ) اطمینان پیدا کرد.

این سطح مقاومت بر روی خط ۷۶٫۴ درصدی فیبوناچی از موج صعودی (c) تشکیل گردیده که از سطح ۹۰٫۱۱ ( پایین ترین سطح روز ۱ مه ) آغاز شده است.

حرکت نزولی قیمت از بالاترین نرخ روز دوشنبه بیانگر ایجاد تشکیل سقف در این موج می باشد اما با حرکت صعودی روز گذشته نمی توان نسبت به تشکیل پیک در این منطقه مطمئن شد . اگر امروز  قیمت نفت نتواند بالای سطح ۹۷٫۱۷ تثبیت شود ،  آن وقت است که با در نظر گرفتن سقف قیمتی در محدوده نزدیکی ۹۷٫۰۵ ( سقف دو قلو ) می تواند راه را برای سقوط بیشتر باز کند .

اما برای اطمینان از قرار گرفتن قیمت در این مسیر نزولی، قیمت می بایست به زیر سطح ۹۴٫۶۵ ( سطح فیب ۵۰ درصدی ) کاهش یابد.

بنابراین برای امروز محدوده معاملاتی کوتاه مدت نفت خام سبک آمریکا، مابین نرخهای ۹۴٫۶۵ تا ۹۷٫۱۷ دلار/ بشکه است تا یکی از این سطوح کاملا شکسته شوند و جهت بعدی قیمت مشخص گردد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

 نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال نیز تا زمانیکه بالای سطح حمایت ۱۰۳٫۷۷ دلار/ بشکه در نوسان است ، انتظار حرکت خاصی را نداریم. این سطح حمایت بر روی خط فیب ۲۳٫۶ درصدی از حرکت اصلاحی ۹۶٫۷۵ ( پایین ترین سطح روز ۱۸ آوریل ) به ۱۰۵٫۹۴ ( بالاترین سطح سطح روز سه شنبه ) قرار گرفته است.

تا وقتیکه قیمت نتوانسته است از سطح ۱۰۳٫۷۷ عبور کند فعلا نباید به فکر کاهش قیمت به سوی سطح ۱۰۲٫۴۳ باشیم مگر آنکه این سطح حمایت شکسته شود که آن وقت هدف بعدی بر روی سطح فیب ۳۸٫۲ درصدی می باشد.

با توجه به اینکه طول سومین موج یعنی موج c با طول موج a برابر بوده است به احتمال زیاد تمایل قیمت نفت برنت بیشتر به سمت پایین است و برابری این دو موج نشاندهنده تکمیل شدن این چرخه حرکت سه موجی می باشد.

البته لازم به ذکر است که تنها در صورت شکست و سقوط قیمت به سطح ۱۰۳٫۵۴ حرکت نزولی تا سطح ۱۰۲٫۴۳ دلار/ بشکه تایید خواهد شد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت  برنت دریای شمال بازار لندن

 نفت برنت