تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام آمریکا و برنت دریای شمال 

تحلیل روز گذشته قیمت نفت خام آمریکا همچنان معتبر است و دلیلی برای تغییر آن وجود ندارد و همانطور که دیروز گفتیم ، قیمت آن با سطح مقاومت ۹۷٫۰۵ دلار/ بشکه مواجه است و  برای استمرار روند صعودی به سطح ۹۹٫۱۹ می بایست حتما سطح ۹۷٫۰۵ کاملا شکسته شود که آن وقت می توان نسبت به گسترش موج (c) به سوی سطح ۹۹٫۱۹ ( سطح فیب ۱۰۰ درصدی ) اطمینان پیدا کرد. این سطح مقاومت بر روی خط ۷۶٫۴ درصدی فیبوناچی از موج صعودی (c) تشکیل گردیده که از سطح ۹۰٫۱۱ ( پایین ترین سطح روز ۱ مه ) آغاز شده است. البته بیشتر ترجیح می دهیم که امروز به کاهش قیمت نفت خام سبک آمریکا به زیر سطح ۹۴٫۶۵ بیاندیشیم زیرا قیمت قادر به تثبیت بالای سطح مقاومت ۹۷٫۰۵  نخواهد بود.

از این رو براساس آنچه که دیروز اشاره کردیم چنانچه  قیمت نفت نتواند بالای سطح ۹۷٫۰۵ تثبیت شود ،  آن وقت است که با در نظر گرفتن سقف قیمتی در محدوده نزدیکی ۹۷٫۰۵ ( سقف دو قلو ) می تواند راه را برای سقوط بیشتر باز کند که البته برای اطمینان از قرار گرفتن قیمت در این مسیر نزولی، قیمت نفت می بایست به زیر سطح ۹۴٫۶۵ ( سطح فیب ۵۰ درصدی ) کاهش یابد تا حرکت کاهشی قیمت آغاز شود. بنابراین برای امروز نیز محدوده معاملاتی کوتاه مدت نفت خام سبک آمریکا، مابین نرخهای ۹۴٫۶۵ تا ۹۷٫۱۷ دلار/ بشکه است تا یکی از این سطوح کاملا شکسته شوند و جهت بعدی قیمت مشخص گردد.  

اما با با توجه به اینکه در طی چند روز اخیر در فضای بدون روند بوده است نشاندهنده عدم توانایی قیمت در تثبیت بالای سطح مقاومت ۹۷٫۰۵ می باشد و اگر سطوح ۹۴٫۸۵ و ۹۴٫۶۵ کاملا شکسته شوند، می باید به انتظار فرود قیمت باشیم و سقوط این سطح نیز راه را برای ادامه حرکت نزولی تا سطوح ۹۳٫۷۰ و ۹۲٫۹۵ دلار/ بشکه هموار خواهد ساخت.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

 

برای قیمت نفت برنت دریای شمال انتظار داریم که قیمت آن با شکسته شدن سطح حمایت ضعیف ۱۰۳٫۷۷ تا سطح ۱۰۲٫۴۳ دلار/ بشکه کاهش یابد. همانطور که دیروز بدان اشاره کردیم این سطح حمایت بر روی خط فیب ۲۳٫۶ درصدی از حرکت اصلاحی ۹۶٫۷۵ به ۱۰۵٫۹۴ تشکیل شده است و این حرکت در قالب موج های (a)  و (b)  و (c) شکل گرفته است.

تحلیل سطوح فیبوناچی موید آن است که این حرکت اصلاحی تکمیل شده است زیرا طول موج (c) برابر با طول موج (a) بوده است و براساس آنچه که در نمودار زیر می بینید حرکت سه موجی دیگری در راه است که می تواند قیمت را در موج نزولی c تا سطح ۱۰۲٫۴۳ ( سطح فیب ۳۸٫۲ درصدی ) پایین آورد که البته این سناریو زمانی تایید خواهد شد که قیمت به زیر سطح ۱۰۳٫۴۵ ( پایین ترین سطح روز پنجشنبه ) کاهش یابد.

عمق حرکت نزولی که از سطح ۱۰۵٫۹۴ شروع شده نشاندهنده آن است که نفت برنت تمام آن چیزی را که در روزهای اخیر از حرکت افزایشی از سطح ۹۸٫۷۶ ( پایین ترین سطح روز ۱ مه ) بدست آورده بود را به نرخهای پایین باز پس خواهد داد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت