تحلیل چشم انداز هفتگی ایندکس شاخص جهانی دلار آمریکا  (DXY) 

در ایالات متحده، بحث و اظهار نظر در خصوص سیاستهای اخیر محرکهای اقتصادی ادامه دارد و سخنان مقامات و سیاستگذاران پولی و اقتصادی موجب نوسانات قیمت جهانی شاخص دلار آمریکا می شود. روند حرکت فعلی شاخص دلار پس از یک دوره روند خنثی بین محدوده ۸۳٫۴۹ و ۸۱٫۳۳ به صعودی تبدیل شده است و در این چند روز اخیر با شکسته شدن سطح ۸۳٫۴۹ ( بالاترین سطح روز ۴ آوریل ) قیمت به بالاترین نرخهای ۶ هفته گذشته صعود کرده است.

توانایی خریداران برای شکستن سطح ۸۳٫۲۷ این گمانه را تقویت می کند که حرکت صعودی پرقدرتی در موج C ادامه خواهد داشت و می تواند در هفته جاری تا سطح ۸۴٫۶۲ ( سطح فیب ۵۰ درصدی ) افزایش قیمت را تجربه نماید.

 در نمودار زیر مشخص است که سطح مقاومت فیبوناچی بر روی نرخ ۸۳٫۲۷ ( سطح فیب ۳۸٫۲ درصدی ) است که شکسته شدن قیمت در بالای این نرخ برای ادامه حرکت صعودی لازم است که بزودی تحقق خواهد یافت. از این رو برای شروع مجدد حرکت صعودی، قیمت جهانی شاخص دلار آمریکا می بایست در بالای نرخ ۸۳٫۲۷ تثبیت شود که در موج افزایشی C قرار گیرد .

این موج از سطح ۷۸٫۹۱۸ ( پایین ترین سطح روز ۱ فوریه ) شروع شده است که به سوی سطح مقاومت بعدی یعنی سطح ۸۴٫۶۲ ( سطح فیب ۵۰ درصدی ) در حرکت است

بنابراین در هفته جاری چنانچه سطح مقاومت ۸۳٫۲۷ و ۸۳٫۴۹ کاملا شکسته شوند و حداقل ۲ ساعت بالای آن بتواند تثبیت شود ، آنگاه خریداران می توانند تا حدی به استمرار حرکت صعودی تا سطح ۸۴٫۶۲ در هفته جاری امیدوار باشند که این موضوع پتانسیل صعود قیمت زوج UsdJpy تا سطح ۱۰۲٫۵۰ و حتی بالاتر را بوجود خواهد آورد و در زوج UsdChf عبور قیمت از سطح مقاومت ۰٫۹۶۰۰ می تواند راه را برای صعود قیمت به سطوح ۰٫۹۶۴۰ الی ۰٫۹۶۶۰ هموار کند.

برای امروز همانطور که در تحلیل نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار ارزهای عمده اشاره کردیم ، سفارشهای خرید زوج UsdJpy در منطقه ۱۰۱٫۵۰ و ۱۰۱٫۲۰ الی ۱۰۱٫۰۰ با حد سود ۱۰۲٫۳۰ الی ۱۰۲٫۵۰ قرار دارند و سفارشهای خرید زوج ارز UsdChf در منطقه ۰٫۹۵۵۰ الی ۰٫۹۵۰۰ با حد سود ۰٫۹۶۰۰ و بعدی ۰٫۹۶۳۵ و ۰٫۹۶۴۰ الی ۰٫۹۶۶۰ چیده شده اند.

نمودار روند تغییرات روزانه ایندکس شاخص جهانی دلار آمریکا

ایندکس شاخص DXY