تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

اکنون هر چند نشانه های دیده می شود مبنی بر اینکه از شدت فشارهای نزولی قیمت اونس طلا کاسته شده است اما به محض اینکه از سطح حمایت ۱۴۲۴ عبور کند می تواند تا سطح ۱۳۹۵ کاهش یابد. این سطح حمایت همانطور که دیروز نیز گفتیم بر روی خط فیب ۳۸٫۲ درصدی از افزایش ۱۳۲۱٫۳۵ ( پایین ترین سطح روز ۱۶ آوریل ) به ۱۴۸۷٫۸۰ قرار گرفته است .

چنین به نظر می سد که اونس طلا برای عبور از این سطح می بایست مقداری استراحت کرده و پتانسیل جمع کند تا بتواند از این سد عبور کند و حتی در صورت تقویت ، این امواج مقطعی خواهند بود زیرا از بالا با منطقه مقاومت قوی و مستحکم ۱۴۵۰ مواجه است که مانع از هر گونه حرکت افزایشی خواهد شد .  از لحاظ تکنیکی در تایم فریم ۱ ساعته نیز همچنان الگوی سقف سه قلو شکل گرفته که هدف آن نرخهای پایین ۱۴۰۰ می باشد.

از این رو در صورتیکه این سطح حمایت ۱۴۲۴ شکسته شود به احتمال زیاد قیمت وارد منطقه ۱۳۹۵ خواهد شد . بنابراین اوضاع اونس طلا همچنان جالب نیست و هر چند ممکن است بازگشتهای تکنیکی را شاهد باشیم اما در کل روند این فلز همچنان نزولی است و جدای از رفتار امروز و تقویت به بالای ۱۴۴۰ نباید فراموش کرد که این فلز همچنان تحت فشار قرار دارد و نیروهایی که آنرا به پایین سوق می دهند قوی تر می باشند .

 روز گذشته نیز شاهد افزایش میزان خرده فروشی آمریکایی ها در ماه آوریل بودیم که نشانه مثبتی برای اقتصاد این کشور بود و در یک کلام پیامش این بود که اقتصاد امریکا اقتصادی است آزاد و وابسته به خرجکرد مصرف کنندگان و نگاه بازار به تمامی شاخصها به این دلیل است که به دنبال جواب به این پرسش می گردند که آیا خانوار های آمریکایی همچنان قدرت خرید دارند که چرخه فعالیتهای اقتصادی را به حرکت در آورند ؟

به نظر می رسد که این قدرت به همراه رشد آمارهای بازار اشتغال آمریکا در حال افزایش است و احتمالا پیشبینی ها دال بر کاهش محرکهای اقتصادی (QE3) بانک فدرال رزرو آمریکا به وقوع خواهد پیوست و بالطبع این موضوع در چنین شرایطی ( کاهش انتظارات بازار از سیاستهای انبساطی بانک مرکزی آمریکا )  تا زمانیکه اونس طلا پایین منطقه مقاومت ۱۴۵۰ قرار دارد ، قیمت آن را تحت فشارهای نزولی به سوی ۱۴۰۰ و پایین تر قرار خواهد داد .

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا