تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز بازارهای انگلیس و آمریکا تعطیل هستند و انتظار نوسان خاصی را نداریم. روزهای گذشته نیز بازار جهانی طلا به شدت آرام بوده است و شاهد تحرک چندانی نبودیم . رفتار اونس طلا در وضعیتی خنثی قرار دارد و بازار فاقد جهت خاصی است .

از این رو تغییر چندانی نیز در وضعیت اونس طلا دیده نمی شود و حرکت خنثی همچنان بین منطقه ۱۳۵۴ و ۱۴۱۳ ادامه دارد و از این جهت، می توان در هفته جاری در صورت شکست سطح ۱۴۱۳ اقدام به گرفتن پوزیشن های خرید و در صورت شکست سطح ۱۳۵۴ اقدام به گرفتن پوزیشن های فروش کرد.

این محدوده خنثی که یک هفته است بازار جهانی طلا را تحت سیطره خود دارد بسیار مهم و حیاتی است و گذر از آن معنی و مفهوم بسیاری لااقل در کوتاه مدت دارد هر چند ممکن است کار چندان آسانی نباشد .

در هر صورت به باور ما شکست یکی از این خطوط نیاز به تغییرات فاندامنتالی بسیار جدی دارد . این محدوده خنثی همانطور که در چارت پایین ملاحظه می شود بین پایین ترین سطح روز ۲۲ مه و خط فیب ۵۰ درصدی از کاهش ۱۴۸۷ ( بالاترین سطح روز ۳ مه ) به ۱۳۳۸ (پایین ترین سطح روز ۲۰ مه ) تشکیل شده است.

در هفته جاری چنانچه قیمت اونس طلا از سطح ۱۴۱۳ عبور کند ، می تواند موجب استمرار حرکت اصلاحی تا سطح ۱۴۳۱ ( فیب ۶۱٫۸ درصدی )  گردد و حتی ممکن است با شکست سطح ۱۴۳۱ تا منطقه ۱۴۵۳ ( فیب ۷۶٫۴ درصدی) بالا آید زیرا حرکت افزایشی آغاز شده از سطح ۱۳۳۸ می تواند بیانگر موج سوم حرکت افزایشی در الگوی مثلث یا الگوی گوه باشد که از سطح ۱۳۲۱ ( پایین ترین نرخ روز ۱۶ آوریل ) در جریان است.

از سوی دیگر اگر در هفته جاری قیمت اونس طلا در پایین سطح ۱۳۵۴ تثبیت شود، انتظار کاهش قیمت تا نرخ ۱۳۳۸ و ۱۳۲۱ وجود خواهد داشت و آن وقت است که می توان حرکت اصلاحی که از سطح ۱۳۳۸ شروع شده را تمام شده دانست. بنابراین برای هفته جاری شکست یکی از سطوح ۱۴۱۳ یا ۱۳۵۴ فرصتی مناسب برای ورود به پوزیشن های خرید و فروش اونس طلا محسوب می شود. بهتر است تا آن زمان منتظر ماند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا