تحلیل چشم انداز روزانه قیمت مس و آلومینیم بازار فلزات لندن 

همچنان بر تحلیل قبلی خود پایبندیم و برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن با توجه به اینکه نتوانسته از سطح مقاومت ۷۵۱۰ دلار/ تن عبور کند ، انتظار داریم که قیمت آن به سطح ۷۱۰۱ کاهش یابد که قبلا نیز بدان اشاره کردیم.

کاملا مشخص است که این سطح مقاومت بر روی خط فیب ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی (c) واقع شده است که می تواند به عنوان سقف یا پیک قیمتی محسوب شود زیرا حرکت نزولی قیمت از بالاترین سطح روز چهارشنبه ۷۵۳۳٫۷۵ الگوی روند برگشتی را ایجاد کرده است و انتظار داریم قیمت مس تمام آن چیزی که از سطح ۷۱۰۱ ( پایین ترین سطح روز ۱۵ مه ) بدست آورده بود مجدد از دست دهد و با کاهش قیمت مواجه شود.

هر چند حرکت افزایشی آغاز شده از سطح ۶۷۸۰ ( پایین ترین سطح روز ۲ مه ) در پنج موج شکل گرفته است ، اما موج متوالی افزایشی از سطح ۷۱۰۱ یک الگوی دو زیگزاگی شکل را تشکیل داده است و ترکیب این دو الگو نشان می دهد که افزایشی اخیر از سطح ۶۷۸۰ صرفا یک موج اصلاحی و برگشتی است و قیمت جهانی مس می تواند برای به سوی سطح ۷۱۰۱ دلار/ تن کاهش یابد که در چارت زیر دیده می شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات غیر آهنی کماکان تحلیل قبلی معتبر است و پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۱۸۴۵ دلار/ تن کاهش یابد که این هدف را بررسی الگوی مثلث و سطوح فیبوناچی تایید کرده است.

همانگونه که در چارت زیر مشاهده می شود حرکت افزایشی از سطح ۱۸۲۱ ( پایین ترین سطح روز ۱۵ مه ) در منطقه مقاومت ۱۸۸۴٫۵۰ نزدیک به سطح مقاومت ۱۸۸۵ ( سطح فیب ۶۱٫۸ درصدی از کاهش ۱۹۲۴٫۷۵ به ۱۸۲۱ ) متوقف شده است.

به باور ما حرکت کاهشی کنونی می تواند تا سطح ۱۸۴۵ ( سطح فیب ۶۱٫۸ درصدی ) کاهش یابد که این هدف بر روی خط فیب ۶۱٫۸ درصدی از افزایش ۱۸۲۱ به ۱۸۸۴٫۵۰ قرار گرفته است. لازم به ذکر است که نفوذ قیمت آلومینیم به زیر سطح ۱۸۴۵ هدف حمایت ۱۸۳۰ بر روی ضلع پایینی خط الگوی مثلث را مشخص می سازد که در چارت زیر مشخص است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت آلومینیم آلیاژی بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم