تحلیل چشم انداز روزانه قیمت مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

اکنون انتظار می رود که برای امروز حرکت نزولی قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن تا سطح ۷۱۰۱ دلار/ تن ادامه یابد که این هدف را تحلیل و بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده است. در چارت ۱۰ دقیقه زیر مشخص است که حرکت کاهشی از سطح ۷۵۳۳٫۷۵ ( بالاترین سطح روز ۲۲ مه ) در پنج موج تشکیل شده است و این موضوع موید آن است که این حرکت کاهشی بخشی از موج نزولی بزرگ است که می تواند حتی به زیر سطح ۷۲۱۵ ( پایین ترین سطح روز ۲۳ مه ) کاهش یابد.

به باور ما حرکت برگشتی اخیر از سطح ۷۲۱۵ بسیار ضعیف است و به احتمال زیاد در اطراف سطح مقاومت ۷۳۳۷ ( فیب ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۷۵۳۳٫۷۵ به ۷۲۱۵ ) به پیک یا سقف خود رسیده است. لازم به ذکر است که در حرکت صعودی ، در صورتیکه قیمت مس بتواند به بالای سطح ۷۳۳۷ افزایش یابد ، موجب استمرار حرکت صعودی آغاز شده از سطح ۷۲۱۵ به سوی ۷۳۷۴ ( فیب ۵۰ درصدی ) می گردد و آن وقت می بایست مدت زمانی زیادی را برای کاهش قیمت به سوی سطح ۷۱۰۱ منتظر ماند.

نمودار روند تغییرات ۱۰ دقیقه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت آلومینیم آلیاژی نیز پیش بینی می کنیم که امروز با توجه به آنکه سطح حمایت ۱۸۴۵ شکسته شده است ، قیمت آن تا سطح ۱۸۲۰ دلار/ تن کاهش یابد. این سطح حمایت بر روی خط فیب ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی C که از سطح ۱۸۸۴٫۵۰ ( بالاترین سطح روز ۲۲ مه ) شروع شده بود تشکیل است و حمایت بعدی بر روی سطح ۱۸۲۰ ( سطح فیب ۶۱٫۸ درصدی ) قرار دارد.

ظاهرا چنین به نظر می رسد که موج C پس از برخورد به سطح حمایت ، موجب حرکت اصلاحی ضعیف به سوی سطح ۱۸۶۳ شده است و به باور ما ارتباط حرکت کاهشی کنونی و موج نزولی قبلی از سطح ۱۹۲۴٫۷۵ ( بالاترین سطح روز ۸ مه ) نشان می دهند که قیمت آلومینیم در سراشیبی سقوط بزرگ قرار گرفته است و تنها در صورت نفوذ قیمت به بالای سطح ۱۸۵۲ موقتا موجب نقض سناریوی کاهشی به سطح ۱۸۲۰ دلار/ تن خواهد شد. 

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم