تحلیل چشم انداز روزانه قیمت مس و آلومینیم بازار فلزات لندن 

برای قیمت هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن دو مرتبه تا سطح ۷۲۱۵ دلار/ تن ( پایین ترین سطح روز ۲۳ مه ) کاهش یابد که این هدف را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده است.

حرکت کاهشی آغاز شده از سطح ۷۵۳۳٫۷۵ ( بالاترین سطح روز ۲۲ مه ) هنوز تکمیل نشده است و در چارت ۱۰ دقیقه کاملا مشخص است که در پنج موج شکل گرفته است و به باور ما یک حرکت پنج موجی دیگر خواهیم داشت که می تواند قیمت مس را به زیر سطح ۷۲۱۵ برساند.

هر چند حرکت صعودی از سطح ۷۲۱۵ بزرگ بوده است اما به هر حال نتوانسته از سطح مقاومت ۷۳۷۴ ( سطح فیبوناچی ۵۰ درصدی از کاهش ۷۵۳۳٫۷۵ به ۷۲۱۵ ) کاهش یابد و این عدم توانایی در شکست سطح ۷۳۷۴  سیگنالی در جهت پایان حرکت اصلاحی و از سرگیری روند نزولی قبلی می باشد. لازم به ذکر است که در حرکت صعودی تنها نفوذ قیمت به بالای ۷۳۸۰ موجب افزایش به ۷۴۹۴ دلار/ تن می شود.

نمودار روند تغییرات ۱۰ دقیقه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت آلومینیم آلیاژی پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن به سطح ۱۸۴۵ دلار/ تن کاهش یابد و با شکست این سطح به سوی ۱۸۲۰ سقوط کند که این هدف را بررسی الگوی گوه و تحلیل سطوح فیبوناچی تایید می نماید. این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی C که از سطح ۱۸۸۴٫۵۰ ( بالاترین سطح روز ۲۲ مه ) شروع شده ، قرار گرفته است و حمایت بعدی بر روی سطح ۱۸۲۰ ( سطح فیب ۶۱٫۸ درصدی ) تشکیل شده است .

به باور ما این موج نزولی C از قدرت و پتانسیل بالایی برای کاهش به سوی ۱۷۸۱ ( سطح فیب ۱۰۰ درصدی ) برخوردار است . در نمودار زیر می بینیم که ضلع بالایی الگوی مثلث در سطح ۱۸۷۰ قرار دارد که به عنوان سطح مقاومت عمل می کند و تنها در صورت تثبیت قیمت بالای این سطح نشاندهنده پترن صعودی الگوی فوق با هدف ۱۹۰۰ دلار/ تن می باشد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت هر تن آلومینیم در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم