تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز بازارهای مالی ژاپن و انگلیس تعطیل هستند و عدم انتشار اخبار اقتصادی جدید بازار جهانی اونس طلا را در روندی خنثی قرار داده و از این رو در آسیا شاهد حرکت یکنواخت قیمت ها بودیم. تغییر خاصی در روند حرکت اونس طلا دیده نمی شود و قیمت همچنان مابین نرخهای ۱۴۴۰ و ۱۴۸۷ در نوسان است.

همانطور که در نمودار پایین می بینیم  در روز ۲۶ آوریل قیمت اونس طلا پس از نفوذ به بالای سطح ۱۴۶۹ هنوز نتوانسته است که کاملا بالای این منطقه تثبیت شود و افزایش بیشتری داشته باشد و این حرکت خنثی و بدون جهت نشاندهنده آن است که حرکت اصلاحی اخیر که از سطح ۱۳۲۱٫۳۵ ( پایین ترین سطح روز ۱۶ آوریل ) صورت گرفته در اطراف منطقه مقاومت ۱۴۶۹ ( فیب ۵۰ درصدی از ۱۶۱۶٫۳۶ به ۱۳۲۱٫۳۵)  رو به اتمام است.

تحلیل شمارش امواج الیوت نیز بیانگر آن است که حرکت برگشتی در سه موج شکل گرفته است که موج c خود در قالب پنج موج قرار گرفته است که در موج ۵ قدرت افزایشی خود را از دست داده است.

برای امروز می بایست منتظر شکسته شدن یکی از سطوح ۱۴۸۷ یا ۱۴۵۵ بود. در صورتیکه حرکت صعودی کماکان پرقدرت ادامه یابد و قیمت بتواند به بالای سطح ۱۴۸۷٫۸۰ ( بالاترین سطح روز ۳ مه ) افزایش یابد، می توان به انتظار صعود تا سطح ۱۵۰۴ ( سطح فیب ۶۱٫۸ درصدی ) بود اما چنانکه حرکت نزولی ادامه یابد و قیمت به زیر ۱۴۵۵ کاهش یابد ، با توجه به تشکیل الگوی سقف دو قلو (Double- Top) در اطراف سطح ۱۴۸۵ می توان در انتظار کاهش به سطح ۱۴۳۹٫۷۴ ( پایین ترین سطح روز ۱ مه ) بود.

بنابراین فعلا تغییر خاصی در چشم انداز حرکت اونس طلا دیده نمی شود و همچنان در محدوده بین ۱۴۵۵ و ۱۴۸۷ باقی مانده است تا با شکست یکی از این سطوح جهت آن مشخص شود. بهتر است تا آن زمان منتظر بمانیم. از این رو می توان با صعود قیمت ، در بالای نرخ ۱۴۸۷ اقدام به خرید و در زیر نرخ ۱۴۵۵ اقدام به فروش با اهداف مشخص شده نمود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا